tisdag 24 november 2009

Advent står i dörren

Slänger in en bild på hur det blev i vardagsrummet nu när jag tagit en liten matpaus i mitt försök att få in lite julstämmning i hemmet. Som vi alla vet är det 1:a advent på Söndag, och när man jobbar så måste man planera lite, varpå detta tidiga adventfix. men vart är snön??? Ser ju lite roligt och tråkigt ut när man ser gräsmattan på andra sidan fönstret. I år kommer det bli mindre jul här hemma mot för hur det brukar vara, eftersom det känns som att man snarare kommer bo i en flyttkartong detta år. Men jag ska göra mitt bästa, nån porslintomte och så måste ju oxå upp, men kanske skippar granen, har inte riktigt bestämt det än. En sak är säker jag älskar när adventsljusstakarna står i fönstret, de har sånt härligt och roingivande sken.

Dax att fortsätta så jag hinner det jag har tänkt, ska göra lasange oxå, sen ska jag iväg och bada med Zack =)

"Tänd ett ljus å låt det brinna", vilka härliga tider, mysfaktor på hög nivå. Men glöm inte att släcka när du går därifrån.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Finfint i fönstret - i väntan på snö ! Den kommer nog snart. Hoppas. :)
    Förstår att det blir konstigt att bo i en packlåda över juletiden... ni får se till att bjuda bort er så mycket som möjligt. :)
    Kram

    SvaraRadera