torsdag 28 maj 2009

26-27 Maj Fackutbildning i Gävle

I två dagar har jag varit på fackutbildning i Gävle. Steg 7 - våga vara förtroendevald som den heter. Det kändes bra att träffa alla deltagare, det var ju typ ett år sen sist. Skönt att få ventilera sig och höra hur det har gått för de andra på sina jobb. Att få bli uppdaterad av vilka lagar och rättigheter man har som anställd, känner man sig lite mer taggad. Vi gör lite grupparbeten, äter och sover gott. Denna gång fick jag badkar på mitt rum och eftersom vi har dusch hemma så tog jag mig ett varmt bad innan jag skulle lägga mig. Skönt. Till kvällsmiddag åt vi på Don Pepino tror jag resturangen hette. Plankstek och bananasplit till efterrätt. Jättegott! Efteråt fick vi sjunga karaoke. På bilden nedanför är det Jessica på jobbet och Zandra på nuvarande Ica kvantum i huddik som sjunger. Efter påtryckningar gick jag upp med en Coopare från Valbo Linda och sjöng. Vi tyckte vi var duktig som tog tåget ner men när vi skulle åka hem fick vi smaka på egen medicin. Det blåste bra ute och ett träd hade ramlat över elledningen så tåget gick inte, vi fick åka buss istället inte lika skönt, men vi fixade så vi fick åka med en tidigare buss så då kom vi hem lite tidigare än vad vi tänkt. Allt ont har något gott med sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar