söndag 6 september 2009

Maximal otur?

När har man nått upp till gränsen för maximal otur??
Jag och min sambo måste nått mållinjen, om inte sprungit ett extra varv.
Det har väl alltid varit någe tok med bilarna ändå från början vilken det än har varit, punktering, något som gjort att vi måste lacka den eller nå dyl. tänker inte berätta allt som hänt för då blir det att läsa . Men jag måste bara berätta vad som hänt oss den senaste månaden. Det började med att min sambo skulle tvätta V70n för nån vecka sen i biltvätt, det sista den förbannade tvätten gör är att sliter av torkararmen och repar huven, några dagar innan vi ska sälja den. 5 dagar efter vi hämtat den nya bilen möter sambon en lastbil med zingel som skjuter stenar på bilen. T5R:en får ca 7 stenskott på vindrutan, nått på huven , i sidoskärmen och alla lysen blir paj. Som vi tidigare på morgonen hade bytt. Han får tag i åkaren som gjort detta men som blånekar. Åkaren är nu anmäld till polisen, även av 2 bilar till som oxå blev utsatt. så hoppas det ordnar sig, suger om vi måste använda oss av försäkringen redan. inte nog med det, i helgen så var det tänkt att vi skulle åka till Stockholm, men i fredag var vi bjuden till mamma på middag där det blev ganska sent, och att Thomas inte kände sig riktigt 100, så vi bestämde oss för att vara hemma och ta en tur till Gävle på lördagen istället, där flöt allt på tills vi skulle åka hem, då min kära sambo blir akut dålig i magen, å då gäller det att hitta en toalett fort. Tro inte på f*n att civilen orka åka bakom oss och ta mig eftersom jag låg på lite för att komma fort fram till toaletten. Det kostade mig inte körkortet men dessvärre 3200 kr i böter, jag hade kört 28 km för fort, när dom filmat mig. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men nöden har ingen lag. Sånt är livet, hoppas bara att oturen tar slut snart.
Kör lugnt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar