lördag 6 mars 2010

Nedräkningen har börjat

Idag har det varit ett underbart väder, solen har stekt och det känns som att våren är på väg, men man ska inte luras, för när som helst blir man väl insnöad igen. Jag räknar ner lite försiktigt dagarna tills det bär av till varmare breddgrader. Det är nu 11 dagar kvar och det går lika fort över, står inte på förrens jag är hemma hos mitt hjärta igen och vardagen rullar på som vanligt. Kanske dax att börja packa väskan.

I förrgår den 4 mars fick jag ett "kusinbarn", Grattis Ingrid och Pontus till lilltjejen =) Stort Lycka till!
Även grattis till morfar som fyllde 80 den dan.

Tillbaka till idag; pappa har hjälpt mig att skotta bort det sista som var kvar på hustaket, medan Thomas och grabbarna tog en skotertur i detta härliga väder, hoppas det blir lika fint imorron för då tänkte jag få mig en tur.
Har även bakat lite bullar att bjuda på nu när det snart är dax för kalas.

Tänk vad slut man blir av lite friskluft, känns som man har grus i ögonen, så himla trött, så nu blir det sängen.

*Längar efter våren och sommaren nu!*

1 kommentar:

  1. det blev en flicka ! va roligt :)
    å jag längtar också efter värme !

    SvaraRadera