fredag 5 juni 2009

Begravning

Det är alltid lika tråkigt och jobbigt att behöva gå på en begravning. Igår var det min farmors bror, som för ca 2 veckor sen gick bort från oss väldigt hastigt och olustigt. Det här var för mig en av de jobbigaste begravningar jag varit på, antagligen för att det gick så fort och att man inte var beredd på att det skulle komma. Ja tänk vad livet kan svänga fort ibland ,så det gäller att ta vara på den tid man har tillsammans. Göra något roligt med sitt liv.
Begravningen var jättefin, runt kistan fanns många buketter och kransar, det var mycket folk i kyrkan som ville ta farväl, och det sjöngs jättefina sånger; bla: föralltid en del av mig och håll mig (tror jag den heter). Vila i Frid!

På eftermiddagen kom Jessica och Pojkarna på en kalasfika. Trevligt med lite sällskap. Pappa tittade även förbi med en liten present och fick sig lite fika. På kvällen var vi och hälsade på Lena och Henrik, Zack och Max

Så mitt sista ord för idag är:
Lev ditt liv som det skulle vara den sista dagen i ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar