lördag 20 juni 2009

Midsommar

Midsommarafton 20090619. Jag skulle jobba till kl 15, Thomas ringer mig på jobbet och hör om jag inte kan smita lite tidigare så vi kan åka till stugan. Det är lugnt på jobbet och jag kan smita vid halv 2. Det blir jag, Thomas och Patrik som åker upp över kvällen, jag måste hem eftersom jag ska jobba som idag igen och pojkarna ska till Orsa för att kolla på Dragracing. I stugan var det mycket folk, vi var runt 17 -18 pers. Käkade grillat och lite sill, spelade spel, badade vildmarksbad och umgicks. Vi hade det jättetrevligt. Det enda jag saknade var jordgubbarna, men får ta dom en annan dag. Vid kl 01 gick bilfärden hemåt igen, pojkarna hann sova nån timme innan det bar av till Orsa, själv jag tog mig en lite längre sovmorron.
Här nedan ser ni stugan, knäppt från båtbryggan:


Här ser ni utsikten från stugan:



Här håller vi ungdomar på att spela Volleyboll:


Nina gömmer sig från Mygg, Knott och Småsveen:


På Kvällen tar Maggan, jag, Thomas och Patrik oss ett bad; det var ca 38 grader varmt, jätteskönt, men inte lika skönt i sjön, där jag tog mitt första dopp för i år =)
Glad midsommar på er mina vänner!






2 kommentarer:

  1. Hej! Vad bra att du hittade mig! :). Då ska jag läsa lite här ;) Kram/Lotta

    SvaraRadera
  2. Hi, hi...jag saknade också gubbarna!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera